Lespakketten voor scholen en musea
Ik maak cultuureducatie herkenbaar voor kinderen door onderwerpen te nemen uit de eigen omgeving. Ik kies een aansprekende vormgeving zoals: getekende illustraties, cartoons, handpop of prentenboek. De lesvormen kunnen zoal zijn: een (digitaal) lespakket, spel, leskist, lesbrieven, leerlijnen, een lessenserie en speurtochten voor culturele- en natuurorganisaties.
Klik op de afbeeldingen om de projecten te bekijken
Projecten:
- Basisschool Bedum, Dwaalvogel, (2020); kunstzinnige leskist met educatief prentenboek, atelier, speurtocht en handpop met prenten van Hendrik Werkman en kunstenaarsvereniging De Ploeg met dank aan het Groninger museum, Museum Belvédère en Joods Historisch museum
- Basisscholen van de gemeenten de Marne en Winsum, De platenkoffer van Ede i.s.m illustrator Willem Kolvoort
digitaal lespakket voor groep 7-8 over Ede Staal en de Groninger cultuur, taal en muziek (2017); met workshops en creatieve lessen. Zie ook: Een lesje in Ede Staal – RTV Noord i.s.m. GBS de Handpalm - KunststationC, maken van lespakket voor onderbouw basisonderwijs: Kijk een huis! (2009); i.s.m. illustrator Alette de Groot, en vormgever Dineke Buist
- Speurtocht waarbij kinderen stikkers kunnen plakken om een verzameling van de verstrooide professor compleet te maken) MuzeeAquarium te Delfzijl, Van Rariteitenkabinet tot museum, lespakket voor groep 5-6 (2020).
- MuzeeAquarium te Delfzijl i.s.m. illustrator Roelof Wijtsma Vestingstad Delfzijl, lespakket voor groep 7-8 met twee speurtochten: door museum en door de stad Delfzijl met app van Spacetimelayers (2020).
Zie ook bij werkwijze